הפצת חכמת הקבלה

דרך הנצח

"מה שנגזר למעלה, שלא יתעסקו בחכמת האמת בגלוי, היה לזמן קצוב, עד שתשלים שנת הר"ן [1490]. ומשם ואילך, יקרא דור אחרון, והותרה הגזרה, והרשות נתונה להתעסק בספר הזוהר". ר' אברהם בן מרדכי אזולאי, הקדמת ספר אור החמה, פ"א. כך כתב המקובל ר' אברהם אזולאי שצריך ואפילו חייב לפרסם ולהפיץ את חכמת הקבלה. חייבים לפרסם לכל האנושות במיוחד בימים אלו שכבר עייפנו מלמצוא פתרון לכל הסכסוכים ביננו ולא מוצאים מזור למכאובנו הרבים וחכמת הקבלה מביאה לנו פתרון בטוח ליחסים טובים בין כולנו, לחיי שפע שלום ואחווה באנושות כולה.
גם המקובל הגדול בעל הסולם הרב יהודה אשלג, בכל כתביו מסביר ומבהיר את הפתרון של חכמת הקבלה לאנושות כולה, במאמריו הרבים כותב בשפה פשוטה שכולנו יכולים להבין איך ומה לעשות כדי שנפנים שהשלב אליו האנושות הגיעה מיצה את עצמו ומכאן והלאה צריך לצאת לשלב חדש ומהפכני ממש, שאם עד עכשיו רדפנו אחרי מילויים גשמיים כל שהאגו שלנו כיוון אליו וניסה להשיג, היום אנו מבינים שהאנושות נמצאת במבוכה רבה ולא ממש יודעת מה לעשות כדי לצאת מהחושך הגדול שאנו נמצאים ומכאן בעל הסולם מציע פתרון שהאנושות תעלה מחיים ומריים לחיים רוחניים. שזהו השלב האבולוציוני המחויב מצד הטבע ובכך נפתור את כל צרותנו.
עוד מוסיף בעל הסולם, שהגאולה השלמה שהיא בעצם יציאה מהאגואיזם שבו אנו נמצאים (הנקרא גלות) ואותו אגו הוביל אותנו עד הלום ועכשיו סיים את תפקידו הנוכחי ומעתה חייב לעלות שלב בהתפתחות שלו. עד שלא נבין שכרגע האגואיזם שבנו מוביל אותנו לאבדון, עד שלא נכיר בו כרע ממש, לא נוכל לבקש לצאת ממנו וכשנצעק מספיק חזק ונגיד די ליחסים המקולקלים ביננו, רק אז נהיה מוכנים לקבל עלינו את חכמת הקבלה.
לכן זוהי חובה להפיץ ברבים את חכמת הקבלה עד שאחרון האדם ישמע עליה וידע שיש פתרון ולכן עושים כנסי קבלה.

כנס קבלה

כל שנה אנו מחכים לרגע, לחיבור כל החברים במקום אחד במטרה אחת משותפת לכולנו שהיא הרגשת הכח הרוחני שמחברת את כל הלבבות ללב אחד ממש. הכנס עצמו מתחיל עוד הרבה לפני בהכנות אינטנסיביות, בשיעורים מרגשים שבונים בנו השתוקקות גדולה לקראת הכנס עצמו. ההתרגשות של הבוקר הראשון, הנסיעה לכנס והמפגש עם החברים שנוסעים איתך אם ברכב או ברכבת, כל ההתרגשות הזו מתנקזת לרגע שאתה נכנס בשער הראשי ומתחיל לראות את כל החברים מכל העולם שעד עכשיו ראית אותם על המסך ופתאום אפשר לדבר ולהתחבק, זו הרגשה שקשה לתאר במילים.
האולם אט אט מתמלא וקשה להאמין אבל אלפי אנשים מתיישבים סביב שולחנות המחולקים לפי שפות .בכל שולחן שמונה עשרה אנשים והשיעור מתחיל ונהיה שקט מיוחד מאוד באולם, שקט, דממה ממש, ואז הרב שלנו ד"ר מיכאל לייטמן פותח את הכנס ומתחילה הצמרמורת הזו שחוזרת בכל כנס – כנס קבלה לעם יוצא לדרך.
מדי שנה מגיעים אלפי תלמידים של קבלה לעם לכנס שמאחד אנשים משבעים מדינות ויותר, כל אחד מגיע מתרבות, דת ומנהגים שונים כל אחד עם ייחודיותו, כולנו שונים ויחד עם זאת כולנו דומים במטרה המשותפת שהיא הצימאון הלא מוסבר לחכמת הקבלה חכמת האמת. השיעורים כוללים לימוד, סדנאות שבהן אנו דנים ביננו בחומר השיעור ובכל שיעור ניתנת הזדמנות לשאול שאלות את הרב.
בכנס כולנו שותפים לכל הפעילויות, כל אחד מוזמן לקחת חלק פעיל בתורנויות סידור וניקיון, הכנת המזון והגשתו ובעוד פעילויות רבות שהכנס מגיש באהבה רבה. הפעילויות בהפסקות לא פחות חשובות מהשיעורים, בהפסקות מנצלים את ההזדמנות להכיר חברים מהארץ ומהעולם ולהעמיק את הקשרים הקיימים מכנסים קודמים והמדהים שגם אם לא מבינים את השפה הלב מרגיש אל ליבו של החבר ופתאום אנחנו יכולים לפרוץ את מחסום החושים שלנו שמגבילים אותנו לחומריות וגשמיות ולהרגיש משהו בנוסף אליהם.
בימים אלו שברור לנו שהימים של כנס בסדר גודל של 7,000 איש במקום אחד לשלושה ימים כבר לא יחזרו. גילינו שיחד עם הגעגוע לימים ההם אנחנו יכולים להגיע לחיבור לבבות ברמה אפילו יותר חזקה ועוצמתית שלא היינו מגיעים אלמלא וירוס הקורונה שהשתלט על חיינו. לא מזמן קיימנו כנס וירטואלי ראשון מסוגו והתחברנו סביב כדור הארץ אלפי אנשים בלי לצאת מפתח הבית והרגשנו חיבור וחיבוק עולמי מדהים ומרגש, אין ספק שגם הכנסים שלנו עברו שלב בהתפתחות כמו שגם האנושות כולה עוברת שלב באבולוציה שלה.