חכמת החיבור של הנשמה

האנושות חוקרת את הטבע כבר אלפי שנים, מתוך המחקר הזה התחלנו להגדיר אזורים מסוימים של מחקר. למשל כימיה, מדע הכימיה חוקר את מבנה החומר, את צורת הקשרים והחיבורים השונים בין חומרים. מתוך המחקר הזה התגלה שיש הרבה קשרים שונים ומגוונים בין האטומים והמולקולות של החומר. למשל קשר קוולנטי, קשר יוני, קשר מימן ועוד. אנחנו יכולים לקרוא למדע הכימיה חכמת החיבור של החומרים. 

מדע הכימיה הוא חכמת החיבור של החומרים

באופן דומה התפתח מדע הבוטניקה שחוקר את כל ההתפתחות של הצמחים. הבוטניקה חוקרת את מבנה הצמח, את המערכות השונות שבו, את מעבר החומרים וגם את דרכי התפתחותו וגדילתו של הצמח. אבל אם בוחנים לעומק, מגלים שבעצם הבוטניקה היא גם כן חכמת חיבור, כי כל התהליכים שקורים בצמח כולם נובעים מהתהליכים של החומר הדומם שבו, ולכן נוכל גם לקרוא לבוטניקה: תורת החיבור של הצמחים. וכך גם לגבי הזואולוגיה, שחוקרת את בעלי החיים. גם כאן חוקרים את הפרט הבודד וכל התהליכים שעוברים עליו, אבל גם את כל צורות הקשרים בין בעלי החיים, איך הם חיים בלהקות, נחילים, עדרים, ומשפחות. כמו כן חוקר מדע הזואולוגיה את הקשרים השונים בין בעלי החיים השונים במה שקרוי מערכת אקולוגית. בתוך המערכת האקולוגית  מתקיימים יחסי הגומלין בין כל בעלי החיים. לכן אפשר לקרוא לזואולוגיה גם חכמת החיבור של בעלי החיים. 

פסיכולוגיה וסוציולוגיה, שתיהן חוקרת את בני האדם, את תהליכי ודפוסי המחשבה הפרטיים של בני האדם, את תהליכי ההתבגרות וההזדקנות הפסיכולוגיים, וגם את כל הקשרים המרובים ומגוונים שיש בין בני אדם. קשרי משפחה, קשרי זוגיות, קשרים בעבודה, קשרים לאומיים וכדומה. אפשר לקרוא לפסיכולוגיה וסוציולוגיה חכמת החיבור של בני האדם.

עכשיו נוכל להבין טוב יותר את חכמת הקבלה, אם פשוט נקרא לה חכמת החיבור של הנשמה. כמו שאר המדעים היא חוקרת את מבנה הנשמה ואת התהליכים שקורים בתוך הנשמה, היא חוקרת את צורות החיבור השונות, גם של הנשמה הפרטית אבל יותר חשוב של הנשמה הכללית.

כמו שחכמי הזואולוגיה גילו שכל בעלי החיים נמצאים במערכת אקולוגית אחת ענקית המקיפה את כדור הארץ כך גילו חכמי הקבלה שכל בני האדם נמצאים במערכת אחת ענקית של קשרים רוחניים בין בני אדם הנקראת הנשמה הכללית. הם חקרו וגילו את צורות הקשרים השונות בתוך הנשמה הזו, איך נוצרים קשרים אלו בדיוק כמו שחכמי הזואולוגיה גילו את הקשרים במערכת האקולוגית או כמו שחכמי הכימיה גילו איך נוצרים קשרים בין אטומים. לכן אנחנו יכולים לקרוא לחכמת הקבלה גם חכמת החיבור של הנשמה כמו כל שאר המדעים שחוקרים את הטבע.