מה זה עוף רוטיסרי ומה ההבדל לעוף רגיל בגריל?

ישנם לא מעט אופנות החוזרות ונעלמות מחיינו, למשל הקרוקס שלהן מערכת יחסית מורכבת והן חוזרות לאופנה ונעלמות בשנית. או למשל אופנת הטיי דאי שחזרה לא מזמן אל האופנה כן גם, הישר משנות התשעים המוקדמות ועד אל דור צעיר שזוכה לעצב את החולצות אותן הוא לובש. אבל יחד עם אופנות הנעליים והבגדים שחוזרות ונעלמות כלא היו, אל עולם הקולינריה חוזר בשנים האחרונות לא אחר מאשר העוף העסיסי שנעשה בצורה כל כך מיוחדת והוא עוף הרוטיסרי. המנה המיוחדת חוזרת אל קדמת מאכלי העוף ואיתה גם לא מעט מסעדות שונות ברחבי הארץ, אבל מה ההבדל בין עוף בגריל לבין עוף בגריל רוטיסרי?

עוף בגריל

ישנם מנות הנחשבות ל"פשוטות" וזאת אם מדרגים את המנות על פי צורכי ההכנה שלהן לפני כן, אך למרות שעוף בגריל יכול להיות פשוט מאוד הוא גם יכול שלא. לצורת ההכנה של עוף בגריל יש כמה סגנונות שונים, החל מבישול איטי ומילוי של העוף באורז, תבלינים ואפילו ביצים קשות ועד להשריה של העוף במרינדות שונות שיספגו בטעמי העוף ויהפכו לטעם מיוחד ומקורי. כך או כך במרבית המקרים יש צורך לכוון בצורה מדויקת את חום התנור, להיערך בהתאם לתהליך הבישול המבוקש וכמובן יחד עם כל התבלינים השונים והתוספות שנבקש.

עוף רויטיסרי

בדומה לעוף בגריל גם העוף רוטיסרי מבקש לעצמו לא מעט זמן בין השריות שונות, ותמיסת ההשרייה  השכיחה מבניהם מתבססת על סילאן, כוס סוכר חום, 4 ליטר מים, 3 כפיות פלפל שחור, 2 ראשי שום ונוזל עישון למטיבי לכת. את העופות יש להשרות בין יומים לשלושה, כמובן שככל שהזמן יחלוף כך המיצים יספגו בצורה טובה יותר. מתכון זה מתבסס על מנה הכוללת כבין 4 עופות בינונים עד קטנים, כאשר פעולת הצלייה והעישון נעשים על שיפוד מסתובב ולו מומלץ להשאיר גם חמגשית קטנה שאליה יזרמו המיצים בזמן הבישול.
זמן ההכנה משוער בין שעה לעד ארבעים דקות, כאשר בזמן הצלייה ולאחר חצי שעה בה העוף נצלה יש להבריש אותו בתמיסת ההשרייה שהוכנה מבעוד מועד.