הרצון לקבל

חכמת הקבלה מתארת באופן מאוד ברור את מערכת ההפעלה של האדם כיצד היא עובדת ולמה. בחיי היום יום אנחנו לא בהכרח מודעים לסיבה שאנחנו עושים משהו או למה בחרנו דווקא במשהו מסוים ועוד יותר מכך אנחנו לא שמים לב על התופעה המתרחשת בנו כאשר אנחנו משיגים את אשר חפצנו בו ללא קשר לכמה השקענו להשיגו וכמה הוא חשוב בעינינו.

כיצד עובדת מערכת ההפעלה של האדם?

המושג מערכת הפעלה מוכר מעולם המחשבים. מעבר לחומרים המרכיבים את המחשב ישנה מערכת הפעלה המאפשרת למחשב לקבל הוראות ולבצע אותן. אולי זה יהיה מוזר לדעת אבל חכמת הקבלה מלמדת אותנו שלכל מערכות הקיום בעולם – דומם, צומח ,חי ואף לאדם יש את אותה מערכת הפעלה וההבדל ביניהם הוא בעצם ביכולת השימוש כמו רמות שונות של שפת תוכנה.

מערכת ההפעלה מכונה בחכמת הקבלה רצון לקבל. כלומר, כל גורם בעולם פועל על פי ההנחיה הזו של מערכת ההפעלה שאומרת שאתה צריך לדאוג לעצמך שיהיה לך מצב טוב בכל רגע נתון. ההבדל בין המערכת של האדם ליתר הגורמים הסובבים אותן הוא השדרוג שהוא קיבל במערכת שאומר שהרצון לקבל הוא על מנת לקבל או במילים פשוטות תדאג לעצמך ולא משנה מה יקרה לסביבה כתוצאה מכך ואפילו מה יקרה לאנשים אחרים. העיקר שלך יהיה טוב. בשפה פשוטה המונח מכונה "אגואיזם" ואנחנו רואים שתכונה זו ייחודית לאדם ואינה מופיעה ביתר חלקי הטבע.

האגואיזם של האדם נברא בתוכו כאמצעי המאפשר להשיג את המטרה שלשמה נברא האדם על ידי הבורא. הבורא המכונה בחכמת הקבלה כוח של השפעה ונתינה, של טוב אינסופי והוא ברא את הנברא כדי שיצליח לקבל את כל הטוב שהוא רוצה לתת לו ויחד עם זה יהיה עצמאי ובעל יכולת בחירה .

הניגודיות בין מה שמתואר בחכמת הקבלה כמטרת הבריאה "רצונו להטיב לנבראיו" ,לבין המציאות המתראה לעינינו מתקיימת כך כדי שהאדם יוכל לרכוש באופן עצמאי ידע ויכולת כיצד להפעיל את הרצון לקבל בצורה נכונה בניגוד לבעלי החיים המשתמשים בתוכנה בצורה אוטומטית ולכן אינם מתפתחים. האדם לעומת זאת קיבל את היכולת לשדרג כל פעם את מערכת ההפעלה לכן הוא מתפתח משחר ההיסטוריה ולומד כיצד לייצר לעצמו מערכות חיים טובים יותר ברמה הגשמית ויחד עם זאת מי שרוצה מקבל הזדמנות להשיג ולהבין מה הבורא רוצה ממנו וכיצד ניתן להשיג את זה.