השתלות עצם בלסת עליונה בישראל

לא מעט ממטופלי השיניים עלולים למצוא את עצמם מגיעים לכדי מצב שבו יזדקקו להליך רפואי של השתלת עצם בלסת עליונה, השתלה שכזו נעשית בישראל בצורה פשוטה ומהירה ועל ידי לא מעט מרופאי השניים בישראל. אבל יחד עם זאת הסיבות למחסור בעצם הלסת נובע מכמה סיבות עיקריות, כאשר חלקן יכולות להשפיע לא מעט גם על יתר השיניים ולא רק על אלו שזקוקות לעקירה והחלפה בשתל. ספיגה של עצם השן יכולה להשפיע רבות על הפה ואופן הטיפול אמור להיות מהיר וללא התעכבויות מיותרות, אחרת היכולת להחליף את השן החולה בשתל חדש ומתפקד יכולים להיות נמוכים מאוד.

מתי נזדקק ומה ההליך

ספיגה של עצם השן יכולה לנבוע ממספר גורמים, כאשר הראשונה מבניהם היא לא אחרת מאשר מכה שיכולה לזעזע את אזור השן. הסיבה השנייה לכך היא ריקבון שהולך ומתפשט באזור השן, דבר שיכול לנבוע תחילה מעששת ועד להחמרה ממשית ופגיעה בעצב השן. הסיבה השלישית דלקות שלעיתים מתפתחות באזור החניכיים וגורמות גם כן לספיגה של העצם וכמובן הגיל שלנו, שלא פעם תופס תפקיד בלא מעט איברים בגוף שלנו ונותן את אותותיו. ההליך עצמו מתבצע במרבית המקרים תחת הרדמה מקומית, ובמקרים חריגים או כאלו שאינם מאפשרים זאת ההליך נעשה בהרדמה מלאה. בהליך הרופא המטפל יכול לבחור ובהתאם למטופל, בהרמת סינוס פתוחה או סגורה. הרמה פתוחה נעשית במצב שבו קיים חוסר שן חמור העולה על 5 מ"מ ובמצב כזה מפשיל הרופא את רקמת עור השן ומייצר חלון שדרכו אפשר למלא בחזרה את עצם השן ולהוסיף את הנפח הראוי. כאשר מדובר על הרמה סגורה היא מגובלת כפי שאתם מבינים למחסור של עד 5 מ"מ, היא נעשית באמצעות מקדחים מתאימים המגיעים עד אל אזור הסינוס ומאפשרים החדרה של עצם חדשה.

זמן החלמה וכללים

זמן ההחלמה מהליך שכזה נע כיום 4 עד 6 חודשים, החל מהרגע שבו נסתיימה הפרוצדורה ועד ליום שבו תוכלו לשים שתל במקום המבוקש. יחד עם זמן ההחלמה תצטרכו להישמר על כמה כללים וחוקים על מנת לחזור אל השגרה בצורה מהירה, חלק מהם יהיה להימנע שימוש בכלי נשיפה מטרומבון ועד לבלון. אחריו יהיה אסור עליכם לעשן או להגיע לחוות שינוי לחץ אוויר קיצוניים העלולים להגרם מצלילה או טיסה. יחד עם אלו במהלך ההחלמה יש להזהר גם מאופן התעטשות, על מנת לשמור על האזור הרגיש.