תפיסת המציאות

מעטים האנשים שזוכרים בעולם הדיגיטלי המתקיים היום אבל פעם, אחד הבילויים עבור ילדים היה תאטרון בובות. על הבמה היו מוצגות בובות שונות לפי תוכן ההצגה שהייתה מוצגת. בובות של אנשים, בובות של חיות ועוד. הבובות היו קשורות בחוטים ומעליהם היה עומד המפעיל מוסתר מאחורי מסך. קצות החוטים היו בידיו וכאשר הוא היה מניע אותם הבובות היו נעות על הבמה לפי רצונו. החוטים לעתים היו שקופים ובלתי נראים כך שנוצר הרושם בעיני הקהל שלבובות יש כושר תנועה משל עצמם. היות שבאותה תקופה לא היו בובות חשמליות, יכולת התנועה נראתה אמיתית.

אנחנו לא בובת חוטים?

בחיים "האמיתיים" ברור לכל אחד שהוא אינו בובה על חוט. כל אדם חושב ומרגיש שהוא מבצע את הבחירות שלו בעצמו וקובע מה לעשות ומתי. אף אחד לא מתאר לעצמו שיכול להיות מצב שגם אנחנו בני האדם לא כאלה חופשיים כמו שאנחנו חושבים ואולי אפילו הזכות והיכולת שלנו לבחור מצומצמת מאד עד לרמה שלא מתקיימת. באדם יש כמעין מסך המונע ממנו לראות את החוטים המפעילים אותו.

הסוד הנסתר הזה מגולה לעוסקים בחכמת הקבלה. אנשים אלה נקראים מקובלים. באמצעות לימוד ועיסוק בחכמת הקבלה הם גילו את סוד הבריאה ומצאו דרכים לשתף את כל בני האדם בסוד זה באמצעות התאמת החכמה לכל דור כפי שהוא מסוגל להבין ולקבל את האמת.

בדורנו חכמת הקבלה כבר נמצאת בהישג ידו של כל מי שמעוניין. הרב יהודה הלוי אשלג המכונה בעל הסולם כמי שכתב את פירוש הסולם לספר הזוהר ועד ספרים ומאמרים רבים בהם פירש את כתבי האר"י הקדוש רבי יצחק הלוי אשלג וכן כתב מאמרים רבים הסבר על מהותה של הבריאה.

הבריאה כפי שהיא מתגלה למי שלומד ועוסק בחכמת הקבלה מתחילה בכוח שנקרא בורא אשר ברא ויצר נברא והוא מוליך אותו ביד מכוונת אבל בלתי נראית בכל דרכי ההתפתחות, מהשורש הראשוני שלו שהתחיל בעולמות רוחניים ועד לעולם הגשמי הזה שמהווה את הבסיס שהנברא ימצא את הדרך לגלות את הכוח שברא אותו .לכן הבורא מעמיד את הנברא במצבים שונים המגיעים מעולמות רוחניים לעולם הזה ואט אט הנברא משכיל להבין מהי המציאות האמיתית בה הוא חי.