בניית תוכנית עסקית לעסק קיים

תהליך בנייה של תוכנית עסקית הינו הליך שאמור להתבצע בצורה מדויקת, עקבית, להתחשב בלא מעט פרמטרים שונים ולעיתים גם להתכוונן מחדש תוך כדי תנועה. אבל בדיוק כמו תוכניות רבות ישנו צורך לבצע בדק בית עמוק לפני שמחליטים על פעולה כל שהיא או קובעים נוהל חדש, כל זאת על מנת להתאים את התוכנית בצורה הנכונה ביותר, בין אם מדובר במסעדה או חברת הייטק. כמובן שיש לבצע התאמה סקטוריאלית לתוכנית העסקית שלכם, שכן תוכנית עסקית לבית קפה איננה זהה לתוכנית עסקית לחברת הייטק או חברת פרסום דיגיטלית. אז למה צריך להתייחס כשבונים תוכנית כזו ואילו דגשים יש לשים?

מטרות

בואו נפנה זמן לחשוב על מטרות העסק שלכם, הרי ברור לכולנו כי פתיחת העסק הייתה מבין המטרות שהקדשתם ועמלתם עבורה לא מעט זמן. אבל מה היא המטרה אחרי שפתחתם את העסק? אם תשאלו אותי המטרות אמורות להיבנות בצורה הדרגתית, כך שעם סיום כל מטרה תוכלו להמשיך אל המטרה הבאה שלכם. למשל אם הצבתם יעד להגדלת הכנסה תוכלו לעשות זאת בכמה מישורים, הראשון יהיה הגדלת חשיפה בין אם תהיה פיזית או דיגיטלית. חשיפה כזו יכולה להתבצע גם כן בכמה רבדים, החל מפרסומים ברשתות החברתיות ועד מבצעים לתושבי האזור וכו'. הצבת מטרות הינה דבר חשוב לעסק, שכן עסק ש"נשאר" ללא פיתוח או התקדמות יקשה לשרוד.

ייעוץ נכון ובהירות

ברור לכולנו שהצורך בייעוץ לעיתים הוא דבר הכרחי על מנת לבנות תוכנית עסקית, אך ייעוץ יכול להיות אפקטיבי לא רק בקשור אל בניית תוכנית עסקית. בואו נגדיר זאת כך, ברגע ש"נבלעתם" אל תוך שגרת העסק שלכם תתקשו מאוד לבצע שינויים קריטיים או להבחין בתקלות אשר גורמות לייצר גבוהה של בלאי ובזבוז כספים.
ייעוץ יוכל לעזור לכם "לצאת" מהמסגרת ולהסתכל על התמונה הרחבה, כך גם תוכלו לראות מעט אחרת את הדברים ולהבין איך לשנות וגם לקבל טיפים מותאמים עבורכם. מלבד הייעוץ חשוב מאוד שתחתרו לבהירות בכל מה שקשור לחשבונות, ספקים, תשלומי מס וארנונה ועוד. בהירות בנושא והתכוננות שלכם לתשלומים הללו, יוכל לעזור לכם להתוות את המשך התוכנית ולבצע אותה בצורה האפקטיבית ביותר.